WIZJA SZKOŁY
"Nasza szkoła jest przyjazna uczniowi, wymagająca, konsekwentna i sprawiedliwa"
Gimnazjum nr 21 jest wspólnotą skupiającą trzy środowiska: młodzież, rodziców i nauczycieli.
Wszyscy jej członkowie są jednakowo ważni.
Młodzi wnoszą optymizm, idealizm i ciekawość świata, rodzice - miłość i zatroskanie o los swoich dzieci, a nauczyciele wiedzę, obiektywizm i kompetencję w pracy z młodzieżą. Fundamentem, na którym chcemy budować taką wspólnotę jest, prawda, miłość, wolność i szacunek.
My nauczyciele:
w pracy szkoły bierzemy pod uwagę zróżnicowanie potrzeb i zdolności uczniów, dążąc do zapewnienia warunków rozwoju każdemu z nich
zapewniamy uczniom bezpieczeństwo, pomoc psychologiczną i pedagogiczną oraz pomoc w trudnych sytuacjach życiowych
w planowaniu pracy szkoły dążymy do zaangażowania rodziców, społeczności lokalnej w życie szkoły, biorąc pod uwagę potrzeby, interesy, oczekiwania i ambicje środowiska, w którym działamy
WIZJA W OBSZARZE KSZTAŁCENIA:
- uczymy metodami aktywizującymi
- wykorzystujemy w procesie kształcenia techniki informacyjne
- stosujemy system pomocy dla dzieci z trudnościami edukacyjnymi
- stwarzamy możliwości rozwijania indywidualnych zdolności i zainteresowań
- proponujemy zajęcia pozalekcyjne
WIZJA W OBSZARZE OPIEKI I WYCHOWANIA:
tworzymy atmosferę przyjazną uczniowi, sprzyjającą zdobywaniu wiedzy i umiejętności
- jasno i wyraźnie definiujemy obowiązki i prawa ucznia
przestrzegamy zasad demokratycznego funkcjonowania społeczności szkolnej
- współpracujemy z rodzicami
WIZJA W OBSZARZE ORGANIZACJI I KIEROWANIA SZKOŁĄ:
dbamy o właściwą organizację pracy szkoły, inspirującą do twórczych działań
zespołowo decydujemy o zamierzonych działaniach edukacyjnych i wychowawczych
podnosimy kwalifikacje kadry poprzez doskonalenie zewnętrzne i WDN
dokumentujemy pracę szkoły zgodnie z przyjętymi wzorami
- dbamy o właściwe stosunki międzyludzkie
MODEL WYCHOWANKA:
Uczeń naszej szkoły:
jest świadomy swej wartości, twórczy, osiąga swój cel szanując potrzeby drugiego człowieka
- jest otwarty, szczery, komunikatywny
- umie radzić sobie ze stresem
- jest gotowy do bezinteresownej pomocy
jest tolerancyjny wobec światopoglądu, orientacji politycznych, religijnych i innych
- umie przyjąć postawę asertywną
- odpowiedzialnie traktuje powierzone obszary działania
- zna i stosuje w życiu hierarchię wartości
- umie ponieść konsekwencje za swoje działania
- jest samokrytyczny i ukierunkowany na samodoskonalenie się
- reaguje na przejawy zła
umie wartościować informacje zawarte w książce, mediach i programach komputerowych
bierze udział w podejmowanych działaniach na rzecz klasy, szkoły, środowiska
jest zdolny do prawidłowych relacji z innymi ludźmi z uwzględnieniem zasad etycznych i moralnych
- jest obowiązkowy, słowny, konsekwentny
- jest odpowiedzialny za stan środowiska naturalnego
zna przeszłość własnego narodu i regionu w którym mieszka
MODEL WYCHOWAWCY:
Do modelu wychowawcy dochodzimy pracując nad osobistymi
umiejętnościami oraz na odpowiednio zaplanowanych szkoleniach.
Wychowawca:
- stawia realistyczne wymagania, konsekwentnie je realizuje
jest wrażliwy, otwarty i zawsze kieruje się zasadą życzliwej akceptacji
wystrzega się porównywania uczniów, nie ośmiesza i nie wyszydza
- nie eksponuje niepowodzeń
- okazuje uczniom szacunek
- jest sprawiedliwy i obiektywny w ocenie pracy ucznia
- wspiera ucznia w kłopotach szkolnych i osobistych
- poświęca uczniom swój czas
- dotrzymuje obietnic
- jest krytyczny wobec siebie
- jest kreatywny i empatyczny
- koncentruje się na budowaniu właściwych relacji międzyludzkich
- jest dobrym organizatorem
- ma nienaganną kulturę osobistą
- przygotowuje uczniów do odpowiedzialnego korzystania z wolności
|